|
MROUSSEAU Forumlid

Berichten 3 Lid sinds 21 Jun 2010 Locatie Maastricht

| |
Di 22 Jun 2010 16:28 |
|
|
Hallo,
Ik heb net een 2.0Hdi XT (bijna)full option uit 2005 gekocht als 2e auto.
Over 2 weken kan ik hem ophalen (moet nog trekhaak onder en inruil auto moet nog schade hersteld worden).
Er zijn echter een paar dingen die ik nog zou willen veranderen:
- Er zit een monochroom navigatie in, is die te vervangen door een (evt. nieuwer type) fullmap navigatie?
- Ik zou graag mij iPod via USB willen aansluiten maar liefst ook de cd wisselaar blijven gebruiken. Heeft iemand hier een oplossing cq ervaring mee?
Ik heb al veel gezocht op het forum maar een echte oplossing heb ik hiervoor nog niet gevonden. of tegenstrijdige antwoorden.
Wellicht heeft iemand ook creative oplossingen??
Avast bedankt voor de hulp!
MVG
Michel Rousseau
|
|
| |
|
|
petertjepeugeot Forumlid

Berichten 58 Lid sinds 26 Nov 2006 Locatie Kollum

| |
Di 22 Jun 2010 23:14 |
|
|
navigatiesyteem vervangen kan theoretisch wel, maar je moet maar net zon systeem + scherm en dashboarddeel tegen komen tegen een geschikte prijs.
het systeem moet dan nog ingeleerd worden door de dealer.
volgens mij had je er beter direct een kunnen aanschaffen met kleurennavigatie. het aanbod van 407's is groot genoeg.
|
|
| |
|
|
macpro Forumlid

Berichten 254 Lid sinds 28 Jan 2005 Locatie Overgelopen naar het Citroën C5 en Peugeot 207 forum

| |
Wo 23 Jun 2010 06:12 |
|
|
Om de iPod aan te sluiten kun je een USB box gebruiken. Maar dat gaat ten koste van de CD wisselaar.
Dan blijft voor jou volgens mij de optie over om een module te nemen die je op de AUX in van de radio aansluit. Die ingang met je dan wel door de garage laten activeren als dat nog niet is gebeurd.
Zelf heb ik in de 407 een Ice>Link AUX gebruikt voor een iPod mini en dat heeft altijd prima gewerkt. Geluid was goed en op de juiste sterkte. Alleen de bediening van de iPod moest via de iPod zelf. Dus niet via de hendel aan het stuur.
De 407 heb ik niet meer, maar die Ice>Link AUX wel en met wat creativiteit is die ook geschikt te maken voor andere iPods.
Als je interesse hebt: stuur maar een PB.
|
|
| |
|
|
mcmorpy Forumlid

Berichten 141 Lid sinds 15 Okt 2009 Locatie Groningen

| |
Wo 23 Jun 2010 12:50 |
|
|
Gefeliciteerd met je 407! En welkom op het forum.
Ik heb ook de monochroom navigatie en wilde dat ook vervangen. Nu ik er een half jaartje mee rond drij ben ik er toch wel blij mee. Had fullmap in mn mondeo, maar mis het eigenlijk helemaal niet. Als je de update van MM maar gedaan hebt (naar 6.zoveel), dan is navigeren dmv de pijltjes en de duidelijke stem geen enkel probleem. Ik ben er erg content mee.
|
|
| |
|
|
MROUSSEAU Forumlid

| |
Wo 23 Jun 2010 15:54 |
|
|
Dank allen,
MBT de navigatie, ik heb A4 gehad met "pijl" navigatie en daar zat ik steeds verkeerd mee, echter als de RT3 wel goed werkt hoeft dat dus geen probleem te zijn.
MBT de iPod, is een USB box zonder meer aan te sluiten zonder tussenkomst vd dealer? In dat geval vraag ik mij af of er niet een schakelcircuit te maken is (heb niet voor niets electronica gedaan )
|
|
| |
|
|
macpro Forumlid

Berichten 254 Lid sinds 28 Jan 2005 Locatie Overgelopen naar het Citroën C5 en Peugeot 207 forum

| |
Do 24 Jun 2010 09:33 |
|
|
Om de USB box te kunnen gebruiken moet de CD wisselaar worden geactiveerd. En omdat jij al een CD wisselaar in de auto hebt kun je een USB box zelf aansluiten.
|
|
| |
|
|
MROUSSEAU Forumlid

| |
Do 24 Jun 2010 12:24 |
|
|
Oké, dus als ik het goed begrijp zijn de connectoren van de USB box en die van de CD wisselaar gelijk? Dat zou betekenen dat met een simpele electronica schakeling je tussen USB en CD wisselaar zou moeten kunnen switchen. Weet jij toevallig hoeveel draden er op de connectoren zijn aangesloten? (deze zullen dan met één druk op de knop allemaal tegelijk moeten worden omgeschakeld)
Wellicht als ik mijn 407 heb opgehaald dat ik nog wat tips en trucs nodig heb om de unit uit te bouwen.
Overigens, tips welke USB box ik het best kan aanschaffen?
|
|
| |
|
|
macpro Forumlid

| |
Do 24 Jun 2010 14:55 |
|
|
In de C5 heb ik de originele USB box van Peugeot/Citroën.
En die zit volgens mij met minimaal 7 draadjes gekoppeld:
+, -, CAN (2), Audio (3 of 4)
|
|
| |
|
|
|