aanmelden | inloggen
  home +ll.

forum +ll.
 gallery +ll.
 meetings +ll.
 clubcard +ll.
 flyers +ll.

brochures +ll.
 handleidingen +ll.
 multimedia +ll.
 overige +ll.

merchandise +ll.
 interieur +ll.
 exterieur +ll.
 onderhoud +ll.

clubs +ll.
 sponsors +ll.
 overige +ll.

forum index | zoeken

Ook berichten toevoegen aan het forum?! Klik hier en meld je gratis aan als forumlid!

... | Algemeen | Wat is er vandaag aan je 407 gedaan?[Pagina: 12 van 14<  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  > 
Super-Cab
Forumlid
Forumlid

Profiel bekijken Stuur privébericht

BerichtDo 29 Jul 2010 20:42 

Savange schreef:
vandaag opgehaald bij de schade-hersteller. Op het eerste gezicht zag het er goed uit, maar.......

Ik was bang voor kleurverschil, maar dat kijkt niet het probleem. Er zat een deuk in en deze hebben ze hersteld. Toch is deze onder een bepaalde invalshoek nog degelijk zichtbaar. Crying or Very sad Mijn schoonzusje is wezen kijken en deze zei op voorhand, "ik zie het niet", maar ze zag het wel.

Wat moet ik hier nu weer mee,.....
- korting op de kosten;
- opnieuw laten doen;
- andere optie???

graag jullie advies.

Opnieuw laten doen, met andere opties blijf je altijd tegen een niet goed herstelde auto aankijken.

gr rick

BertP
Forumlid
Forumlid

BerichtDo 29 Jul 2010 21:32 

Herstel eisen. Je hebt je auto weggebracht om te herstellen. Dit is niet gedaan, want je ziet het deukje nog zitten.

kz
Forumlid
Forumlid

BerichtDo 29 Jul 2010 21:38 

teruggaan en eisen dat het onzichtbaar hersteld word anders ga je je er steeds meer aan ergeren

Lion407
Forumlid
Forumlid

BerichtMa 02 Aug 2010 11:10 

Auto had kort voor aanschaf al een grote beurt gehad, maar zet graag zelf de puntjes op de i.
Weet ik ten minste zeker, dat het komende jaren probleemloos sturen wordt Very Happy
Dus gelijk wat extra zaken aangepakt,

- Distributie compleet vervangen (wat een mega klus bij zo;n 6 cilinder Shocked )
- Uiteraard nieuwe waterpomp
- Multiriem
- Nieuw luchtfilter (K&N)
- Oliewissel incl. filter (full synth.)
- Laatste bobine van de 6, vervangen voor een nieuw type
- Remmen rondom uit elkaar en met vet in elkaar gezet (was rondom al compleet nieuw)
- Airco opnieuw gevuld
- Bakolie van de automaat deels ververst (japanse barrel is niet eens geheel af te tappen) is echt goud wat je er in gooit, zo duur
- Slot vervangen van de glazen achterklep

voor het schappelijke bedrag van €940-

Super-Cab
Forumlid
Forumlid

BerichtMa 02 Aug 2010 11:45 

Lion407 schreef:
Auto had kort voor aanschaf al een grote beurt gehad, maar zet graag zelf de puntjes op de i.
Weet ik ten minste zeker, dat het komende jaren probleemloos sturen wordt Very Happy

- Distributie compleet vervangen (wat een mega klus bij zo;n 6 cilinder Shocked )
- Multiriem
- Remmen rondom uit elkaar en met vet in elkaar gezet (was rondom al compleet nieuw)
- Airco opnieuw gevuld
- Bakolie van de automaat deels ververst (japanse barrel is niet eens geheel af te tappen) is echt goud wat je er in gooit, zo duur

hihi dat weet je met een 407 noooooooooit zeker..... Wink

Lion407
Forumlid
Forumlid

BerichtMa 02 Aug 2010 15:16 

Super-Cab schreef:
Lion407 schreef:

- Multiriem
- Airco opnieuw gevuld

hihi dat weet je met een 407 noooooooooit zeker..... Wink

Ok, bijna zeker Laughing

kleine correctie op het totaal bedrag, kreeg toch meer korting dan verwacht

€780- Cool

Bart-Peugeot
Forumlid
Forumlid

BerichtMa 02 Aug 2010 21:55 

Lion407 schreef:

Volgens mij is het geen Japanse bak.
Ik dacht dat de nieuwe 6 bakken uit rusland kwamen. Een fabriek die bakken maakt volgens specificaties van Peugeot.

Manitoba
Forumlid
Forumlid

BerichtMa 02 Aug 2010 21:56 

Bart-Peugeot schreef:
Lion407 schreef:

Ik dacht dat de nieuwe 6 bakken uit rusland kwamen. Een fabriek die bakken maakt volgens specificaties van Peugeot.

Volgens mij komen ze van Asian...

Grtz,
Walter

+ personalisatie: gris manitoba (metaallak), half lederen bekleding, 17" cosmos velgen
+ accessoires: RT3 monochroom, PDC
+ modificaties: de 407 is nu vervangen door een C5

Tjacco
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 03 Aug 2010 07:06 

Wachten op anwb....gister kleine dashboard kermis..en nu met moeite spiegeltjes uit dash licht nog wel op maar starten ho maar....lijkt me een gevalletje accu....we`ll see Rolling Eyes

07.15 anwb voor de deur, accu stukker dan stuk. nieuwe erin, meldingen reset..alleen emmissiestoring blijft. alsnog ff langs de dealer...

Lion407
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 03 Aug 2010 09:35 

Manitoba schreef:
Bart-Peugeot schreef:
Lion407 schreef:

Volgens mij komen ze van Asian...

Grtz,
Walter

Het is echt een Japanse bak,

Hierbij nog een citaatje uit een autotest:

Japanse automaat
We starten de motor van de 3.0 V6 24V. Het is een machine met een inhoud van 2.946 cc, een vermogen van 215 paardenkrachten en een koppel van 290 newtonmeter. We kennen hem eigenlijk al uit de 406 en de 607, maar hij heeft nu variabele kleptiming. Daardoor konden vermogen en koppel wat toenemen. Ook een nieuw uitlaatsysteem, waarbij de gasstroom door de demper gevarieerd kan worden, draagt iets aan de vermogenswinst bij. Het resultaat is dat er 4 pk en 5 Nm bij zijn gekomen.
Hoe dan ook; de 3.0 V6 heeft genoeg onder de kap om vlot vooruit te kunnen komen. Een korte invoegstrook biedt een ideale gelegenheid voor een snelle actie. We trappen het gaspedaal ferm in. Schakelen laten we over aan de versnellingsautomaat – hij kan ook met de hand geschakeld worden - die de 3.0 V6 standaard meekrijgt. Dat kunnen we met een gerust hart doen, merken we direct. De nieuwe door een Japanse fabrikant gebouwde zestrapsautomaat reageert alert. Pijlsnel en schokvrij schakelt hij terug; begeleid door een fanatiek maar gedempt geluid uit het vooronder schiet het motortoerental omhoog

Bart-Peugeot
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 03 Aug 2010 12:51 

Weer wat opgestoken! Thnx.

Savange
Forumlid
Forumlid

BerichtVr 06 Aug 2010 09:26 

Mijn 407 was verkeerd gespoten,.....ik ben teruggegaan en het zal hersteld gaan worden. Mijn Peugeot letters zijn weggelaten, ziet er al beter uit.

Binnenkort de oranje achter-knipperlichten vervangen voor rode. American style Wink Er zitten nu twee verschillende kleuren oranje in, dat is ook niks.

Binnenkort nog twee spoorverbreders achter en dan ziet het al weer anders uit.
De wielen aan de achterkant zitten van zichzelf wel heel diep in de kasten. Achter nog meer dan voor. De wielbasis is volgens de RDW voor:156 cm en achter 153 cm.

Trompettertje
Forumlid
Forumlid

BerichtVr 06 Aug 2010 20:46 

Zojuist onze beauty eens rustig zitten bekijken. Nou ja, beauty: na de reis Nederland - Zuid Frankrijk en een weekje bijna stilstaan op de Franse camping ziet ze er niet uit: veel stof en de nodige vogel souvenirs... Pray
Ik hoop dat we voor de terugreis nog ergens terecht kunnen om onze Franse dame enigszins op te knappen. En anders hoop ik maar op een paar fikse regenbuien onderweg zodat ze nog een beetje schoonspoelt... Rolling Eyes
In ieder geval is de heenreis zonder problemen verlopen en konden we heerlijk over de Franse wegen zoeven. Ondanks de meer dan volle belading en een dakkoffer. Dit is het werk waar ze voor gemaakt lijkt: wat een heerlijke reiswagen!!! Applause Applause Applause
Maar eerst nog maar een weekje genieten van onze vakantie.
Groetjes uit "La douce France"

Jack

Ernst
Forumlid
Forumlid

BerichtVr 06 Aug 2010 22:45 

Trompettertje schreef:
Ik hoop dat we voor de terugreis nog ergens terecht kunnen om onze Franse dame enigszins op te knappen. En anders hoop ik maar op Jack

Ja, bird droppings zijn niet leuk meer met die lakken van tegenwoordig. Snel schoonmaken! Ik loop zo om de dag om de auto want ik zag dat de toplaag van de 407sw ook last heeft van doffe plekken na die shit.

Prettige vakantie nog en behouden terugreis!

Lion407
Forumlid
Forumlid

BerichtMa 09 Aug 2010 13:17 

De RT3 van een nieuw loopwerkje voorzien.
1x op een ochtend dat ding horen ratellen, en wil niet het risico hebben straks ergens in frankrijk zonder navigatie te staan.
1/2 uurtje werk, en werkt weer als een t..t Cool

printer-friendly view [Pagina: 12 van 14<  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  > 

Ook uw banner kan hier staan... Interesse? klik hier