|
Super-Cab Forumlid

Berichten 1111 Lid sinds 09 Feb 2005 Locatie Nieuw Vennep

| |
Do 14 Mei 2009 11:46 |
|
|
| 406_407 schreef: |
Bij de dealer.........  |
Dan meeeeeeeeeeeeeeeen je niet.......
moet je voor Peugeot onderdelen naar de dealer????????

|
|
| |
|
|
Ernst Forumlid

Berichten 734 Lid sinds 05 Sep 2009 Locatie Voorst

| |
Zo 11 Okt 2009 11:50 |
|
|
Bij de aflevering is deze strip vervangen (de oude had zijn werk goed gedaan; veel krassen).
Echter; nu na een maand komen er onder het plastic van de strip lichte verkleuringen. Ik denk dat bij het aanbrengen op de bumper nog resten van een schoonmaakmiddel hebben gezeten of hij was niet vetvrij of zo. Het is geen vocht of lucht want dan zou je bij het er op drukken verandering moeten zien en dat is niet zo.
Hij zit er prima op maar dit is geen fraai gezicht. Heb de dealer dus gevraagd een nieuwe strip te bestellen en aan te brengen. Hoop dat ze het deze keer beter doen.
Maar let hier dus goed op bij het vervangen van de strip. Ook dat je schone handen hebt want op die nieuwe strip bij aflevering zat ook duidelijk in de lijmlaag een zwarte vingerafdruk
Ernst
|
|
| |
|
|
HuubF Forumlid

Berichten 97 Lid sinds 09 Dec 2008 Locatie Woerden

| |
Ma 12 Okt 2009 09:23 |
|
|
Het netjes bevestigen van de strip is inderdaad best een lastig klusje. Ondanks ontvetten en schone handen zijn er bij mij ook 2 kleine plekjes te zien: één door een stofje en één door een putje in de bumper (die had ik eerst glad moeten maken). In het begin zag ik van 500 meter afstand alleen die 2 plekjes maar nu, na een paar maanden, zie ik alleen nog maar een prachtig strakke strip. 
|
|
| |
|
|
Ernst Forumlid

| |
Do 15 Okt 2009 18:35 |
|
|
Volgende week donderdag zet Nefkens er een nieuwe strip op onder garantie.
Dat van die vlekken in de strip is wel heel raar; het is alleen te zien als het geregend heeft; het lijkt dus toch wel of er condens onder kruipt dat weg is zodra de zon schijnt. Raar; want je zou verwachten dat je dan verandering in die vlekken ziet als je er op drukt.
Enfin; het wordt dus opgelost.
Ik realiseer me wel dat deze auto, hoewel tweedehands, zo perfect afgeleverd is dat je dan ook de laatste puntjes op de i wilt hebben maar eigenlijk is dit allemaal gezeur ; de auto rijdt zo perfect dat een paar vlekjes op een sticker bij vochtig weer er eigenlijk niet toe doen, ik schaam me diep 
|
|
| |
|
|
sw407pack Forumlid

Berichten 91 Lid sinds 13 Feb 2010 Locatie Tilburg

| |
Wo 28 Jul 2010 20:00 |
|
|
| Ernst schreef: |
Volgende week donderdag zet Nefkens er een nieuwe strip op onder garantie.
Dat van die vlekken in de strip is wel heel raar; het is alleen te zien als het geregend heeft; het lijkt dus toch wel of er condens onder kruipt dat weg is zodra de zon schijnt. Raar; want je zou verwachten dat je dan verandering in die vlekken ziet als je er op drukt.
Enfin; het wordt dus opgelost.
Ik realiseer me wel dat deze auto, hoewel tweedehands, zo perfect afgeleverd is dat je dan ook de laatste puntjes op de i wilt hebben maar eigenlijk is dit allemaal gezeur ; de auto rijdt zo perfect dat een paar vlekjes op een sticker bij vochtig weer er eigenlijk niet toe doen, ik schaam me diep  |
Ik zit er ook aan te twijfelen de doorzichtige strip te verwijderen. Er verschijnen grote witte vlekken op de strip na een regenbui, echt lelijk.
Die vlekken zitten (bij mij) niet onder maar bovenop de strip, ik heb ze vorige week na de wasbeurt nog weg kunnen wrijven met een microv-doek.
Zware spullen zet ik zowieso niet op de achterbumper, kijk wel uit dat deze niet
beschadigd.
Kan ook zijn dat ik deze plastic strip met iets moet inwrijven zodat er na een regenbui geen vlekken ontstaan?
Andere mensen met hun ervaring? Misschien strip inwrijven met siliconenspray ofzo?
|
|
| |
|
|
Ernst Forumlid

| |
Wo 28 Jul 2010 21:11 |
|
|
Ja, die witte vlekken heb/had ik dus ook. Nu ik de auto niet meer zo schoon hou als de eerste weken vallen die vlekken in het niet vergeleken bij de zwarte aanslag die sowieso na een regenbui en een flinke tocht op de achterbumper ligt...
Ben overigens wel erg benieuwd waardoor die vlekken komen. Het zit inderdaad erboven op... alsof de bovenste laag van het plastic enigszins water opneemt of zo.
Sinds het vervangen van die strip met vette zwarte vingers van de monteur in de lijmlaag en een paar kleine luchtbelletjes laat ik het maar zo... het valt me eigenlijk niet meer op.
|
|
| |
|
|
hardinxcore Forumlid

Berichten 4 Lid sinds 28 Jul 2010

| |
Do 29 Jul 2010 21:38 |
|
|
Dit topic gelezen hebbende, lijken die stickers mij erg handig.
Heeft iemand meer informatie hier over? Wat voor stickers zijn het precies? Welke delen van de auto worden beschermd (dus zijn ze voor te krijgen), wat kosten de verschillende stickers (als er verschillende zijn) en waar te koop (via internet?)?
Zijn de stickers vergelijkbaar met de screenprotectors van mobieltjes?
|
|
| |
|
|
Super-Cab Forumlid

Berichten 1111 Lid sinds 09 Feb 2005 Locatie Nieuw Vennep

| |
Do 29 Jul 2010 22:06 |
|
|
| hardinxcore schreef: |
Dit topic gelezen hebbende, lijken die stickers mij erg handig.
Heeft iemand meer informatie hier over? Wat voor stickers zijn het precies? Welke delen van de auto worden beschermd (dus zijn ze voor te krijgen), wat kosten de verschillende stickers (als er verschillende zijn) en waar te koop (via internet?)?
Zijn de stickers vergelijkbaar met de screenprotectors van mobieltjes? |
Is gewoon een standaard sticker die af-fabriek op de bumper van de 407SW zit geplakt.
De bovenzijde van de bumper wordt beschermd tegen mogelijke beschadigingen tijdens het inladen
Is verkrijgbaar bij de dealer.
|
|
| |
|
|
hardinxcore Forumlid

Berichten 4 Lid sinds 28 Jul 2010

| |
Do 29 Jul 2010 22:32 |
|
|
| Citaat: |
Is gewoon een standaard sticker die af-fabriek op de bumper van de 407SW zit geplakt.
De bovenzijde van de bumper wordt beschermd tegen mogelijke beschadigingen tijdens het inladen
Is verkrijgbaar bij de dealer. |
Bedankt voor je reactie! De sticker op de achterbumper dus, dat maakte ik niet direct op uit dit topic. Thnx voor het scheppen van duidelijkheid .
|
|
| |
|
|
|