|
HuubF Forumlid

Berichten 97 Lid sinds 09 Dec 2008 Locatie Woerden

| |
Vr 09 Jan 2009 19:43 |
|
|
De doorzichtige plakstrip op de bumper van mijn SW heeft zijn werk goed gedaan (alle beschadigingen zitten precies op die strip) en wordt na 4 jaar vervangen door een nieuwe, kosten 24 euro.
Mijn vraag: hoe haal je de oude eraf? Warm maken met een föhn? Moet ik uitkijken dat ik de lak er niet aftrek of is die sterk genoeg? Natuurlijk doe ik het pas als het niet meer vriest.
|
|
| |
|
|
BertP Forumlid

Berichten 1253 Lid sinds 05 Jun 2007 Locatie Rotterdam

| |
Za 10 Jan 2009 00:15 |
|
|
Ik zou het met een fohn proberen inderdaad. Plakresten kun je verwijderen met stickerverwijderaar (van Parel bij de Formido, Praxis, enz).
De nieuwe kun je er netjes op plakken door de bumper in te spuiten met een zeepsopje. Sticker erop leggen, uitlijnen en dan voorzichtig het zeepwater eronder vandaag wrijven vanuit het midden naar de randen.
|
|
| |
|
|
HuubF Forumlid

| |
Za 10 Jan 2009 01:31 |
|
|
Thanks, Zeepsopje? Ik neem aan dat ie zelfklevend is. Plakt het dan nog steeds?
|
|
| |
|
|
minivan Forumlid

Berichten 52 Lid sinds 02 Dec 2008 Locatie Limburg

| |
Za 10 Jan 2009 10:00 |
|
|
Niet te nat maken. Neem een spuit van glassex of zo. Je kunt als het verkeerd gaat weer een stukje los maken. Er zijn speciale spatels om de sticker glad te strijken maar ik heb het ook vaker gedaan met een dik stuk vilt of nog makkelijker een deksel van een cd hoesje
|
|
| |
|
|
Pompverzuip Forumlid

Berichten 488 Lid sinds 10 Sep 2006 Locatie Wierden

| |
Zo 11 Jan 2009 00:47 |
|
|
Lijmresten verwijderen gaat ook heel goed met lampeolie.
Groeten, Freddy

+ personalisatie: gris manitoba (metaallak), standaard stoffen bekleding, 17" cosmos velgen, (in de zomer) meestal netjes schoon!!
+ accessoires: xenon verlichting, parkeersensoren, getinte zijruiten achter, zijairbags en zonneschermen achter, afneembare trekhaak, nokia carkit
+ modificaties: kofferklep via afstandsbediening, zweedse verlichting |
|
| |
|
|
BertP Forumlid

| |
Zo 11 Jan 2009 00:53 |
|
|
De sticker (want dat is het in feite) plakt nog perfect hoor als je het zeepgoedje eronder vandaan wrijft. Dit is ook de enige manier om folie op je ramen (van je huis wel te verstaan) er netjes op te krijgen.
De stickerresten zou ik toch met stickerverwijderaar verwijderen en niet met lampolie, omdat dit een vettig laagje achterlaat (en dan plakt de sticker weer niet meer goed).
De achterkant van een cd-hoesje werkt op een glad raam perfect om het zeepwater onder de sticker vandaan te wrijven, alleen is de bumper niet 100% glad (er zitten kleine bultjes in) en de bumper loopt rond, dus beter is een gummie afstrijkertje dat de vorm van de bumper aanneemt of een om een schuurkurkje (o.i.d.) gevouwen stukje vilt.
Ik was vorig jaar ook van plan om deze sticker te vervangen, ware het niet dat er toen iemand achter op mijn auto reed, waardoor de bumper vervangen moest worden!
Maar nu ik de prijs zo lees van de sticker vraag ik me af waarom de dealer (mijn 407 was een tweede-hands) de sticker voor aankoop niet zelf vervangen heeft. Dat zijn ook de kosten niet en het maakt de auto af.
|
|
| |
|
|
HuubF Forumlid

| |
Zo 11 Jan 2009 19:35 |
|
|
| BertP schreef: |
Maar nu ik de prijs zo lees van de sticker vraag ik me af waarom de dealer (mijn 407 was een tweede-hands) de sticker voor aankoop niet zelf vervangen heeft. Dat zijn ook de kosten niet en het maakt de auto af. |
BertP, bedankt voor de info.
Dat het de auto af maakt ben ik met je eens. Ik vervang ook het rubber en de zwarte bumperstrip (en misschien de rvs plaat). Allemaal onderdelen die er na 4 jaar wat gehavend uitzien. Het is ook waar je blik altijd weer naar toe getrokken wordt als je de klep opent, temeer omdat de rest nog wel zeer netjes is.
Op het feestje dat ik zaterdagavond hield werd ik voor krankzinnig verklaard. Mijn vriendin kan het woord 'auto' niet meer horen zonder de slappe lach te krijgen. 
|
|
| |
|
|
HuubF Forumlid

| |
Ma 12 Jan 2009 20:43 |
|
|
De sticker is eraf. Warm maken was niet echt nodig, als je een hoekje lospeutert kun je hem er in zijn geheel aftrekken. Zoveel mogelijk horizontaal om de trekkracht aan de lak klein te houden. Door de lijm heb je lekker veel grip.
Er bleef behoorlijk veel lijm achter dus die stickerverwijderaar heb je inderdaad wel nodig. De bumper eronder is vrijwel smetteloos. Handig dus, zo'n bescherming!
|
|
| |
|
|
BertP Forumlid

| |
Ma 12 Jan 2009 22:50 |
|
|
Zeker! Bumper + spuiten + monteren is toch snel 1200 euro. Voor dat geld kun je 50 stickers kopen!
|
|
| |
|
|
HuubF Forumlid

| |
Ma 19 Jan 2009 17:03 |
|
|
Voor de volledigheid: gisteren heb ik de strip geplaatst. Eerst schoonmaken en ontvetten en dan met een natte schone doek met water en een heel klein beetje afwasmiddel vochtig maken.
De strip kan dan, als je 'm erop legt, inderdaad prima verschoven worden. In het midden van de strip zit een kleine inkeping die je kunt gebruiken om hem op zijn plek te krijgen. Dan vanuit het midden stevig de waterfilm er onderuit drukken, waarbij er geen bellen mogen ontstaan. Daarvoor heb ik mijn ijskrabber gebruikt.
Het ziet er weer als nieuw uit. Bedankt voor de tips!
|
|
| |
|
|
BertP Forumlid

| |
Ma 19 Jan 2009 20:23 |
|
|
Helemaal super. Mocht ik ooit ook een nieuwe sticker willen dan weet ik bij wie ik moet zijn... 
|
|
| |
|
|
aapje63 Forumlid

Berichten 39 Lid sinds 12 Apr 2009 Locatie almere

| |
Za 02 Mei 2009 02:58 |
|
|
Hallo, wat kost zo'n nieuwe sticker voor de achterbumper....??
Arnold
Ja ik zie het zelf ook, ach een nieuw brilletje..lol
|
|
| |
|
|
HuubF Forumlid

| |
Za 02 Mei 2009 17:24 |
|
|
Staat in de 1e post: 24 euro.
|
|
| |
|
|
Jay Forumlid

Berichten 1 Lid sinds 14 Mei 2009 Locatie Andelst

| |
Do 14 Mei 2009 11:17 |
|
|
Weet een van jullie waar ik zo'n nieuwe transparante bescherm sticker voor op de achterbumper van mijn 407 SW kan bestellen/kopen voor het al eerder genoemde bedrag van 24 euro?
|
|
| |
|
|
406_407 Forumlid

Berichten 97 Lid sinds 26 Jan 2009 Locatie Alkmaar

| |
Do 14 Mei 2009 11:44 |
|
|
Bij de dealer.........