aanmelden | inloggen
  home +ll.

forum +ll.
 gallery +ll.
 meetings +ll.
 clubcard +ll.
 flyers +ll.

brochures +ll.
 handleidingen +ll.
 multimedia +ll.
 overige +ll.

merchandise +ll.
 interieur +ll.
 exterieur +ll.
 onderhoud +ll.

clubs +ll.
 sponsors +ll.
 overige +ll.

forum index | zoeken

Ook berichten toevoegen aan het forum?! Klik hier en meld je gratis aan als forumlid!

... | Algemeen | Wat is er vandaag aan je 407 gedaan?[Pagina: 1 van 141, 2, 3 ... 12, 13, 14  > 
BertP
Forumlid
Forumlid

Profiel bekijken Stuur privébericht

BerichtDi 30 Mrt 2010 20:48 

Op het forum van de 407-voorloper - de 405 - is een leuk topic genaamd: "Wat is er vandaag aan je auto gedaan?".

Het lijkt mij leuk om dit topic ook hier op het forum te maken, dus bij deze! Je kan hier van alles schrijven, van wasbeurt, tot uitzuigen en van vloeistof peilen tot banden oppompen, als het maar om je 407 en onderhoud / schoonmaak / controle / reparatie / inspectie / enz. gaat.

Laat ik aftrappen:

Ik heb 4 nieuwe Pirelli's P7 215 55 R17 94W aangeschaft. Komen volgende week binnen. Is hard nodig, want ze zitten alle 4 op 2 mm. Vind ik niet slecht na 70.000 km. Is 0,009 eurocent per km, dus dan valt de prijs wel weer mee Laughing .

Gelijk maar even de ruitensproeiervloeistof bijgevuld en het asbakje geleegd (zat vol met snoeppapiertjes *.

* bij de wekelijkse boodschappen voortaan maar drop kopen, dan heb je geen papiertjes Very Happy .

raymon
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 30 Mrt 2010 21:50 

Banden opgepompt voor 50cent was volgens de boordcomputer nodig, en hij had gelijk. Surprised

Texpert
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 30 Mrt 2010 21:56 

Z'n carkit werkend gemaakt Cool Laughing

BertP
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 30 Mrt 2010 22:48 

50 Cent voor het oppompen van je banden Confused ? Is zoiets niet gewoon "service"?

Pieter1974
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 30 Mrt 2010 23:06 

die 50 cent is tegenwoordig bij veel tankstations gemeengoed geworden. Ofwel betaalde service.... Surprised

Ik heb de 407 een wasbeurtje laten meepikken, was nodig na een overvliegende vogel.... Confused Shocked

Ernst
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 30 Mrt 2010 23:26 

Hmmm... telt ook voor deze rubriek een visuele inspectie van de remschijven?

Had de auto twee weken niet gebruikt. Startte eigenlijk vrij slecht, misschien is de accu niet zo best meer - eco mode gaat ook snel aan - hoewel van de winter geen centje pijn.

Ook in die tijd gewassen met de tuinslang. Wellicht toch ergens water tussen gekomen. We zullen zien of de accu het houdt.

Maar goed... die remschijven dus. Daar zat een behoorlijke laag roest op en ben na een tijdje eens gestopt omdat er bij zacht remmen toch wel een schurend geluid rechtsachter bleef. Alle andere schijven waren alweer glimmend; rechts achter nog delen niet. Na 250 km. (retourtje Rotjeknor) was ook die weer mooi glimmend en was het geluid helemaal weg...

En oh ja; de dop van de vloermat weer eens vastgezet.

RogerS
Forumlid
Forumlid

BerichtWo 31 Mrt 2010 02:28 

De gastank gevuld. Very Happy

406_407
Forumlid
Forumlid

BerichtWo 31 Mrt 2010 08:40 

- Gewassen, zand en snoeppapiertje van een halfjaar kinderen eruit gehaald met de stofzuiger.

- De winterbanden eraf en de Pirelli's P7 er weer op.

- En niet te vergeten: het leer weer eens een grondige reinigingsbeurt gegeven en ingewreven met cleaner and conditioner van Meguiar's. Super spul, geeft een heerlijk zijdematte look aan het leer en geeft een frisse geur. Dat is echt een van mijn favoriete klusjes aan de auto.

the fox
Forumlid
Forumlid

BerichtWo 31 Mrt 2010 09:38 

banden opgepompt want kreeg melding binnen van sensor rechts voor en gelijk maar twee nieuwe voorbanden besteld.

gld
Forumlid
Forumlid

BerichtWo 31 Mrt 2010 13:57 

Vergeten jullie niet om zo af en toe ook nog eens een rondje in jullie peug te rijden Question

Want dat heb ik vandaag gedaan Exclamation

Een echte aanrader moet ik zeggen. Very Happy

mcmorpy
Forumlid
Forumlid

BerichtWo 31 Mrt 2010 14:45 

armsteunbakje leeggehaald, ik had de benzinebonnen nodig voor de administratie ivm aangifte omzetbelasting.

Gister mijn voorbanden opnieuw laten balanceren. Ik heb mijn zomerbanden om LM velgen laten zetten en toen ik afgelopen weekend naar amsterdam reed trilde het stuur bijna uit mijn handen. De man die de banden had geplaatst zei: 'zal wel een stabilisator stang stuk zijn, aan het balanceren kan het niet liggen...' hij heeft ook nog een achterband laten ploffen... wat een amateurs bij Bandentrend Groningen zeg.. NOOIT WEER! Evil or Very Mad

De peugeot dealer heeft de voorbanden opnieuw gebalanceerd... beide zaten er 40 gram naast! Nu rijd ie weer perfect!

BertP
Forumlid
Forumlid

BerichtWo 31 Mrt 2010 18:04 

Beurtje afgesproken voor de 407. 110.000 Km.

Oliewissel, airco opnieuw afvullen, d-riem + spanrol met waterpomp vervangen (chef werkplaats gaf dit als tip mee om gelijk te doen, chapeau!). Interieurfilter en dan is het weer in orde voor 15.000 km (hoop ik).

Turbofreak
Forumlid
Forumlid

BerichtWo 31 Mrt 2010 23:19 

Vandaag gereden en gaan tanken Smile.

Van't weekend winterbanden eraf voor de laatste winter (Continental Wintercontact TS810S) en zomerbanden er terug op (Continental Premium Contact 2, de P7's zijn versleten hier Smile).

Pieter1974
Forumlid
Forumlid

BerichtZa 03 Apr 2010 18:04 

Vandaag heb ik de trekhaak aan mijn 407 berline gehangen. Origineel met afneembare kogel en 13-polige stekker doos.

wegwijzer27
Forumlid
Forumlid

BerichtZo 04 Apr 2010 08:48 

Gisteren mijn peugeot gewassen
Nee niet zelf maar even naar http://www.fransautoglans.nl/steenwijk/index.php?pagina=programma
Voor 9.99 euro ziet hij er weer tip top uit.
daarna nog even de auto uitgezogen en ik was binnen 15 minuten weer thuis.
Dus geen gedoe met wassen op de oprit en geklungen met de tuinslang.
Mijn peugeot gaat dus schoon het paas weekend in.

peugeot 407 sedan 2.0 xr pack

printer-friendly view [Pagina: 1 van 141, 2, 3 ... 12, 13, 14  > 

Ook uw banner kan hier staan... Interesse? klik hier