aanmelden | inloggen
  home +ll.

forum +ll.
 gallery +ll.
 meetings +ll.
 clubcard +ll.
 flyers +ll.

brochures +ll.
 handleidingen +ll.
 multimedia +ll.
 overige +ll.

merchandise +ll.
 interieur +ll.
 exterieur +ll.
 onderhoud +ll.

clubs +ll.
 sponsors +ll.
 overige +ll.

forum index | zoeken

Ook berichten toevoegen aan het forum?! Klik hier en meld je gratis aan als forumlid!

... | Algemeen | Vraag over wellicht aanschaffen van 407[Pagina: 1 van 1]  
richardh
Forumlid
Forumlid

Profiel bekijken Stuur privébericht

BerichtDo 29 Jul 2010 09:31 

Goedenmorgen,

Wellicht een vreemde vraag om deze hier te stellen maar ik zit met de volgende vraag. Ik zit er overna te denken om een 407 se 2.0 16v te kopen van 2006 danwel 2005. Ik heb echter geen idee wat de algemene kwaliteit van deze auto is.

Zelf ben ik jaren gewend om in vanuit VW familie een auto te rijden. Op dit moment heb ik echter een Huyndai met alleen maar problemen. Nu wil ik graag een groter auto en volgens mij is de 407sw een grote bolide(vind wellicht alleen de kofferbak iets tegenvallen?).

Ik ben even aan het struinen geweest op het internet maar ik vind veel verhalen van mensen welke ontevreden zijn over de piepjes/kraakjes en het motorvermogen en de algemene kwalitieit. Anderzijds lees je ook verhalen van mensen wel heel tevreden zijn.

Dit is de reden dat ik mij toch maar tot jullie richt want wie kan er beter zijn/haar veraringen delen dan jullie?

Alvast bedankt voor de hulp.

gr,
Richard

kz
Forumlid
Forumlid

BerichtDo 29 Jul 2010 11:09 

het is een heerlijke auto om in te rijden ik heb voldoende vermogen en ruimte
storingen heb je bij iedere auto je moet ook een beetje geluk hebben met een auto
piepjes en kraakjes heb ik absoluut niet

Ernst
Forumlid
Forumlid

BerichtDo 29 Jul 2010 12:18 

Gewoon een mooie uitzoeken en een goede proefrit maken en Bovag garantie regelen. Goed in die zes maanden alles testen en lekker rijden.

En hier het forum lezen.

Ruimte achterin valt vooral bij de 407sw veel mensen erg tegen; dus daar moet je goed op letten.

Bij koop zeker stellen dat de fusees voor recent vervangen zijn en bij een 407sw letten op roestvorming rond de chromen achtergreep achter.

De rest van de problemen met deze auto (veelal van electrische aard) tonen zich dan wel die eerste zes maanden en laat je dan dus kosteloos herstellen.

Ik rij nu 10 maanden en ruim 20.000 km. in deze auto en naast normaal onderhoud alleen een ESP/ABS storing die tijdens grote beurt dus vervangen is. De rest waren kleinigheden die tijdens de Bovag garantie allen opgelost zijn.

Maar doe dus een goede proefrit. En mijn keuze zou zijn de auto te kopen bij een niet al te grote officieele Peugeot dealer.

Texpert
Forumlid
Forumlid

BerichtDo 29 Jul 2010 19:35 

Na 7 maanden VW rijden met alleen maar ellende en gezeur heb ik sinds maart wederom een Peugeot, mijn 5e inmiddels. Hoewel ik weer blij ben Peugeot te rijden sinds de VW (comfort, design etc) valt de kwaliteit van de 407 mij meer tegen dan ik had verwacht. Het zijn de kleine dingen, soms een kraakje, soms een rammeltje, af en toe de piepjes van de boordcomputer, maar in een auto van dergelijk bouwjaar en klasse mag dit gewoon niet. Het design en en rijcomfort maakt een hoop goed, maar als ik mijn 2005 407 met 166.000 km vergelijk met een V70 uit 2000 met 380.000 km van een vriend zit de laatste een stuk beter in elkaar geschroeft.

Turbofreak
Forumlid
Forumlid

BerichtDo 29 Jul 2010 21:51 

Ik heb in de 407 berline 2.0 HDi 16V 160.000 km gereden zonder problemen en zeer gelukkig.
Nu is hij einde contract en is hij pas binnen gegaan.
Motorvermogen was goed eigenlijk (was wel gechipt, hoewel hij standaard al relatief vlot rijdt, afhankelijk van mens goesting natuurlijk).

Nu is het een Audi A3 Sportback. En ja, dat zal wel wat beter in elkaar zitten. Maar de 407 is me op geen enkel moment tegengevallen!

marnerijn
Forumlid
Forumlid

BerichtDi 03 Aug 2010 14:24 

Rijd met veel plezier in mijn 407 van eind 2006. Tellerstand 60.000, de laatste 20d zonder enig probleem (met 40d gekocht). Is binnenkort aan een beurt toe, dus afwachten wat er gevonden gaat worden maar tot nu toe geen enkele hik. Na 1x 306d en 2x 406d is dit mijn eerste benzine Peugeot. Heb er tot nu toe geen spijt van.

printer-friendly view [Pagina: 1 van 1]  

Ook uw banner kan hier staan... Interesse? klik hier